Menu

O Firmie

Z czynnej pasji do kolarstwa w 2018 r. powstała nasza firma, zajmująca się budowaniem kół karbonowych.

Kół, które pod względem bezpieczeństwa i parametrów technicznych znajdą się w czołówce renomowanych producentów.

Kół przeznaczonych zarówno dla amatorów i pasjonatów „dwóch kółek” jak i przyszłych i zawodowych kolarzy.

FALCON z łacińskiego oznacza SOKÓŁ. To najszybszy przedstawiciel królestwa zwierząt, który osiąga prędkość do 400 km/h !!!

Jazda na FALCONach jest jak lot sokoła (zwinny i energiczny, uspokaja się przy dłuższych dystansach).

W ciągu 2 lat setki kolarzy zaufały naszym kołom, a ich liczba powiększa się każdego dnia.

Bardzo nas to cieszy i jest potwierdzeniem, że pasja rodzi profesjonalizm. Profesjonalizm daje jakość, a jakość to luksus, który Ty możesz poczuć jeżdżąc na naszych kołach.

Profesjonalizm to proces, a nie punkt docelowy. To dla nas dodatkowa motywacja, pozwalająca budować nam szybkie, sztywne, niezawodne i przede wszystkim bezpieczne koła karbonowe. 

KONTAKT

(+48) 502 392 488

info@falconwheels.pl

11-001 Dywity
Różnowo 324

Napisz do Nas






    Montownia Falcon

    Poradnik o Kołach

    1Jaką wysokość stożka wybrać do mojej szosy?

    38 mm – idealne na góry, trasy pagórkowate, na płaskim też poczujesz różnicę vs niższe profile

    50 mm – idealne na mieszane trasy, na góry dla bardziej zaawansowanych kolarzy

    60 mm – idealne na płaskie i pagórkowate tereny

    88 mm – idealne na płaskie tereny, dedykowane do jazdy na czas

    2Jakie piasty wybrać?

    W kołach szosowych z hamulcem na obręczy masz do wyboru piasty Powerway R36 lub piasty DT Swiss (350, 240 exp, 180 exp).

    Tylna Powerway R36 posiada system 3 zapadek na bębenku pracującym na 24 zębach.

    Wszystkie piasty DT są na systemie rachetowym od 18T – 350-tki (możliwy upgrade na 36T lub 54T) do 36T – 240 exp i 180 exp.

    Różnica w ilości zębów przenoszących napęd to nic innego jak tzw. „martwy ruch” czyli opóźnienie reakcji napędu do ruchu korbą.

    Przy 18 zębach, to 20 stopni „martwego ruchu”, przy 24 – 15 stopni, przy 36 – 10 stopni i przy 54 – 6,6 stopnia. Różnica wyczuwalna jest szczególnie podczas długich wspinaczek jak i przy gwałtownym przyspieszeniu.

    W kołach MTB również podczas pokonywania sekcji technicznych, gdzie liczy się każdy ułamek sekundy aby przenieść moment obrotu korbą na napęd.

    Im więcej zębów tym szybsza reakcja napędu po ruchu korbą.

    Jeśli nie musisz ścigać się o każdą sekundę, w zupełności wystarczą Tobie koła na piastach Powerway R36 lub DT Swiss 350.

    Gdy natomiast Twój poziom wytrenowania jest na tyle wysoki, że potrzeba szukać przewagi w sprzęcie wtedy warto się zastanowić nad piastami DT Swiss 240 exp lub DT Swiss 180 exp.

    3System tubeless czy opona z dętką?

    W kołach MTB i do Gravela/Przełaja zdecydowanie polecamy opony bezdętkowe. Możliwość jazdy na niższych ciśnieniach bez obawy o dobicie dętki (tzw. snake). W terenie to również większy komfort i trakcja.

    W kołach szosowych opony bezdętkowe to wyższa odporność na przebicia, wyższy komfort jazdy dzięki niższemu ciśnieniu, mniejsze opory toczenia, lepsza przyczepność w ciasnych i szybkich zakrętach. Do minusów można zaliczyć konieczność przypilnowania obecności powietrza w kołach jeśli pozostają na dłużej nieużytkowane aby nie zeszło do zera, bo wtedy konieczne może okazać się uzupełnienie mleczka.

    Jeśli z jakiś powodów obawiasz się systemu bezdętkowego w Twojej szosie, to opona z dętką również jest dobrym rozwiązaniem.

    We wszystkich naszych kołach szosowych, triathlonowych i grawelowych w zestawie są opaski na obręcze, które są zarówno do dętek jak i do systemu bezdętkowego, bez konieczności używania taśmy. W dowolnym momencie można zmienić system. Należy tylko pamiętać, że należy stosować opony przeznaczone do systemu bezdętkowego (oznaczenia TL, TLR).

    4Jakie ciśnienie utrzymywać w kołach szosowych?

    Ciśnienie w oponach jest bardzo ważnym elementem wpływającym na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dla naszych obręczy szosowych o szerokości wewnętrznej 20 mm zaleca się pompować nie więcej niż:

    Opony bezdętkowe (tubeless)                      Opony z dętkami

    25 mm – 6,35 bara                                         25 mm – 7,30 bara

    26 mm – 6,30 bara                                        26 mm – 7,25 bara                                                          

    28 mm – 6,25 bara                                        28 mm – 7,20 bara

    32 mm – 6,10 bara                                         32 mm – 7,10 bara

     

     

    5Co oznacza współczynnik TG w specyfikacji obręczy karbonowej dedykowanej do hamulców na obręczy?

    TG to wartość opisująca, do jakiej maksymalnej temperatury dana obręcz może zostać rozgrzana nie naruszając jej struktury. Żywica epoksydowa używana przy produkcji obręczy karbonowych po przekroczeniu tej temperatury zmienia swój stan skupienia ze stałego w żel. W tym momencie obręcz ulega uszkodzeniu. Tworzą się bąble na bieżni hamującej i obręcz bezpowrotnie odkształca się.

    Dużo kół oferowanych na naszym rynku i nie tylko, zbudowanych jest na obręczach o TG 210 albo i nawet niższym. W naszych kołach Falcon TG = 250 !!!

    Nie wynaleziono jeszcze obręczy karbonowej, której nie da się „spalić” na zjeździe. Jednak „nie taki diabeł straszny jak go malują”.

    Używanie właściwych klocków hamulcowych, dbanie o właściwe ich ustawienie względem obręczy, umiejętne hamowanie (pulsacyjne oboma hamulcami na raz, hamulce zaciskane nie dłużej niż 5 sek) oraz „nieprzeginanie” z wysokimi ciśnieniami w oponach pozwoli Ci cieszyć się z Twoich kół karbonowych długie lata.

    Dlatego decydując się na nasze koła możesz czuć się bezpiecznie.

    6Szprychy Sapim CX-RAY czy Sapim D-LIGHT?

    Do zaplotu kół szosowych używamy tylko szprych Sapim cx-ray.

    Są to szprychy płaskie (aero), a koło szosowe powinno być jak najbardziej aerodynamiczne.

    W kołach Grawel/Przełaj można dokonać wyboru. Jeśli planujesz używać kół tylko w tym rowerze, to spokojnie możesz zdecydować się na szprychy Sapim d-light. Zwiększają wagę kompletu kół tylko o 24 gramy, a obniżają koszt zakupu kół o 250 pln. Gdybyś jednak planował/a używać tych kół również w rowerze szosowym, to rekomendujemy Ci wybór szprych Sapim cx-ray.

    Do kół MTB rozsądnym wyborem są szprychy Sapim d-light, jeśli natomiast zależy Ci na obniżeniu wagi, to wybór szprych Sapim cx-ray pozwoli zejść z nią o 28 gramów.

    7Wkładki hamulcowe-jakie wybrać?

    Do jazdy w suchych warunkach w zupełności wystarczają wkładki korkowe, które są w gratisie do zakupionych kół.

    W mokrych warunkach dla mniej doświadczonych kolarzy rekomendujemy wkładki SwissStop.

    Galeria Falcon

    Jeśli chcesz aby Twój rower na kołach Falcon znalazł się w elitarnej galerii, wyślij do nas jego zdjęcie: info@falconwheels.pl

    0
      0
      Twój Koszyk
      Twój Koszyk Jest Pusty