zarezerwuj online RATY 0%

  • info@falconwheels.pl
  • 11-001 Dywity Różnowo 324

PORADNIK O KOŁACH

Jeśli nie znalazłeś/aś tu wyczerpującej porady dotyczącej kół zapraszamy do kontaktu i chętnie pomożemy rozwiać Twoje wątpliwości.

  • Jaką wysokość stożka wybrać do mojej szosy?

    38 mm- idealne na góry, trasy pagórkowate, na płaskim też poczujesz różnicę vs niższe profile

    45 mm-50 mm – idealne na mieszane trasy, na góry dla bardziej zaawansowanych kolarzy

    60 mm-68 mm – idealne na płaskie i pagórkowate tereny

    80mm – idealne na płaskie tereny, dedykowane do jazdy na czas

  • Po co asymetryczna obręcz w kołach gravelowych i Mtb?

    Asymetria obręczy w kołach Falcon Gravel i MTB wynosi do 3 mm i w rowerze jest praktycznie niezauważalna.

    Asymetryczna obręcz powoduje, że szprychy po stronie przeciwnapędowej są naciągnięte z większą siłą niż w symetrycznych obręczach. O ile w kołach szosowych nie odgrywa to dużej roli, to już w kołach gravelowych i Mtb rozwiazanie to ma duże zalety. W terenie i podczas pokonywania przeszkód, koła są stabilniejsze i wytrzymalsze dzięki lepszemu wyrównaniu naciągu szprych po obu stronach koła. Przy stosowaniu zaplotu na 24 szprychy asymetryczne obręcze do gravela i Mtb są lepszym rozwiązaniem niż symetryczne.

  • Jakie piasty wybrać? F101 czy DT Swiss?

    Wszystkie piasty DT Swiss i F101 pracują w standardzie na systemie ratchet 36T.

    Piasty F101 posiadają łożyska marki TPI, które są również stosowane w piastach DT Swiss 350 i 240 exp.

    Zarówno piasty DT Swiss jak i piasty F101 są dobrze uszczelnione oraz ich prosta budowa powoduje doskonałe działanie i bezawaryjność.

    Waga kompletu piast szosowych/gravelowych z bębenkiem Shimano 11s

    F101 – 315 gr.

    DT Swiss 350 – 361 gr.

    DT Swiss 240 exp – 305 gr.

    DT Swiss 180 exp – 280 gr.

    Jeśli zależy Ci na cenie kół, wybierz piastę F101, jeśli na znanej światowej marce wybierz piastę DT Swiss.

     

  • System tubeless czy opona z dętką?

    W kołach MTB i do Gravela zdecydowanie polecamy opony bezdętkowe. Możliwość jazdy na niższych ciśnieniach bez obawy o dobicie dętki (tzw. snake). W terenie to również większy komfort i trakcja.

    W kołach szosowych opony bezdętkowe to wyższa odporność na przebicia, wyższy komfort jazdy dzięki niższemu ciśnieniu, mniejsze opory toczenia, lepsza przyczepność w ciasnych i szybkich zakrętach. Do minusów można zaliczyć konieczność przypilnowania obecności powietrza w kołach jeśli pozostają na dłużej nieużytkowane aby nie zeszło do zera, bo wtedy konieczne może okazać się uzupełnienie mleczka.

    Jeśli z jakiś powodów obawiasz się systemu bezdętkowego w Twojej szosie, to opona z dętką również jest dobrym rozwiązaniem. Polecamy ultralekkie dętki TPU.

     

  • Jakie ciśnienie utrzymywać w kołach szosowych?

    Ciśnienie w oponach jest bardzo ważnym elementem wpływającym na komfort i bezpieczeństwo jazdy. Dla naszych obręczy szosowych o szerokości wewnętrznej 21 mm zaleca się pompować nie więcej niż:

    Opony bezdętkowe (tubeless) Opony z dętkami
    25 mm – 6,35 bara 25 mm – 7,30 bara
    26 mm – 6,30 bara 26 mm – 7,25 bara
    28 mm – 6,25 bara 28 mm – 7,20 bara
    32 mm – 6,10 bara 32 mm – 7,10 bara
  • Szprychy Sapim CX-RAY, CX-SPRINT czy D-LIGHT?

    Do zaplotu kół szosowych używamy tylko szprych Sapim cx-ray.

    Są to szprychy płaskie (aero), a koło szosowe powinno być jak najbardziej aerodynamiczne.

    W kołach Gravel można dokonać wyboru. Jeśli planujesz używać kół tylko w tym rowerze, to spokojnie możesz zdecydować się na szprychy Sapim d-light. Zwiększają wagę kompletu kół tylko o 24 gramy, a obniżają koszt zakupu kół o 250 pln. Gdybyś jednak planował/a używać tych kół również w rowerze szosowym, to rekomendujemy Ci wybór szprych Sapim cx-ray lub Sapim cx-sprint.

    Do kół MTB rozsądnym wyborem są szprychy Sapim d-light, jeśli natomiast zależy Ci na obniżeniu wagi, to wybór szprych Sapim cx-ray pozwoli zejść z nią o 28 gramów.

Wybierz walutę
PLN Złoty polski
EUR Euro
×

Koszyk